Sunday 8 October 2023

Testimoni | Rahsia Mengapa Kekal Setia Mengamalkan Vitamin Shaklee Hampir 10 Tahun

Setiap pertemuan itu sudah ditentukan oleh Allah swt. Pasti ada hikmahnya kan sahabat. Begitu juga ketika Idah mengenali Shaklee ni. Masih segar di ingatan idah, penghujung tahun 2013 banyak sekali naik posting sahabat Idah tentang Shaklee. Dalam masa yang sama ketika itu kesihatan Idah sudah menunjukkan tanda-tanda kurang memuaskan. Idah disahkan hamil ketika itu usia luka czer Idah belum pun cukup 2-3tahun. Masih baru. Di sinilah bermulanya sebuah kisah. 

Idah seorang yang sangat menjaga kesihatan dan kecantikan. Jadi memang suplemen ni Idah sudah amalkan sejak dari anak sulung lagi. Namun kesihatan setiap kali hamil mesti kurang memuaskan, terhadap hadap alahan yang panjang serta masalah-masalah kesihatan yang lain-lain.

Inilah dua orang anak yang membuatkan 
ummi bertemu dan jadi pengamal setia produk-produk Shaklee

Trauma yang paling menakutkkan adalah Idah terpaksa terima dan hadapi apabila luka czer yang semakin hari semakin menyakitkan, pedih rasa seperti dihiris pisau. Pergerakan terbatas. Semakin usia kandungan semakin membesar, semakin menyukarkan pergerakan idah. Klinik sudah jadi rumah kedua. Setiap minggu Idah perlu hadirkan diri untuk chechk up. Ketika usia kandungan 7 bulan, Idah tak mampu nak bergerak disebabkan sakit bekas luka czer. Setiap kali bayi mengeras, memang Idah rasa tersangat sakit . Namun ketika ini Idah belum lagi mengamalkan Vitamin Shaklee. Orang kata belum berjodoh. hahaha. 

Mac 2014, Idah berada dalam fasa trimester ketiga kehamilan. Tiba-tiba gigi geraham bongsu mula sakit yang teramat sangat. Pilihan yang ada hanya satu iaitu cabut. Namun disebabkan hamil, doktor di klinik kerajaan tidak membenarkan keran bimbang mudarat. 

Sahabat boleh bayangkan, sakit gigi tu dah mula menyerang mata, telinga dan paling tak tahan serangan sakit kepala yang terlampau. Idah paksa encik suami bawa ke klinik swasta, Alhamdulillah selepas pemeriksaan dijalankan, doktor memaklumkan bahawa tiada masalah untuk cabut. Idah lagi saat doktor kata ok je takde masalah pun, punyalah Idah happy terus pegang tangan doktor cakap terima kasih. Haha. Kelaka betul masa tu alhamdulillah doktor perempuan. 

Ku sangkakan panas hingga ke petang, rupanya hujang di tengah hari. Rupanya fasa selepas cabut gigi geraham ni lagi mencabar sahabat kerana itulah permulaan kepada sakit yang berterusan. Ujian sungguh hamil anak yang bongsu (ini Idah yang minta dengan suami sebab trauma sangat nak hadap macam-macam komplikasi). 2 dalam 1 sahabat. Sakit bekas luka czer dan ditambah dengan sakit bekas cabut gigi. Fasa pemulihan yang sangat menguji emosi seorang ibu hamil. 

Andai sudah berjodoh, bila tiba waktunya pasti bersatu. Hah gituuu. Masa inilah Allah ilhamkan Idah untuk join ahli Shaklee dan produk pertama yang Idah amalkan adalah Ostematrix.

Masya Allah Subahanallah Allahuakhbar,

dulu namanya OsteMatrix dan 
kini OsteNutrix kerana ada tambahan 20% vit D3

Allahumma Ya Salam, Allah Maha Menyembuhkan. Bagaikan satu keajaiban setelah amalkan ostematrix tu, seolah-olah Allah hapuskan terus rasa sakit gigi tu. Haza rahmatun min robbi. Malah bonus nikmat berganda yang Allah berikakan antaranya ;

    • Tiada lagi alami masalah kaki kramp (simpul biawak). Kebiasaannya akan menyerang ketika tidur dalam jam 2-3pagi. Punyalah sakit tak tahu nak describe macamana. Namun setelah konsisten amalkan ostematrix, hilang terus. lenyap. Pergi tak kembali.
    • Tidur lebih berkualiti, lebih lena dan bangun pagi lebih rasa bertenaga, segar. Part ni memang best sangat sahabat. 
    • Bengkak kaki, sakit pinggang, lenguh-lenguh badan Alhamdulillah hilang
    • Bengkak gusi asbab cabut pun lebih cepat surut

Yes dari situlah rasa cinta dan kasih bermula dengan produk Shaklee. Idah start add on dengan vitamin-vitamin Shaklee yang lain anataranya ESP, Bcomplex dan Vitalea iron (sekarang namanya Vita-Lize). Detik-detik akhir trimester ke 3 hamil, Idah laluinya dengan rasa Masya Allah syukur Alhamdulillah memang happy sangat, dah boleh bergerak dengan lebih baik, lebih ceria dan stress pun dapat dikawal dengan sebaiknya.  

Sepanjang tempoh berpantang pun Alhamdulillah, perjalanan yang sangat indah dengan Set Hamil dan Berpantaang Shaklee. Protein shake Shaklee tu memang best sangat. Time berpantang minum eSP sangat-sangat membantu perut rasa kenyang, bertenaga, susu lebih pekat yang membuat bayi lebih kenyang kurang meragam dannnn sembelit TAK DE! Alhamdulillah. Hilang trauma nak membuang. Boleh senyum jer. 

Namun, Idah sangkakan semuanya dalam keadaan baik-baik sahaja. Ketika usia bayi  5-6 bulan tiba-tiba bekas luka czer kembali sakit. Idah lupa apakah yang menyebabkan ianya kembali sakit. Namun kali ni memang sakitnya tu macam dihiris-hiris pisau. Pedih. Check di klinik bahagian luaran okay. Cuma ada sedikit bengkak dan ada lubang kecil dihujung luka jahitan. Idah start berpantang lagi. Namun kali ni Idah sudah lebih tenang hadapinya kerana Shaklee ada satu produk yang berasaskan polifenol, yang sangat powerful mengikut kajian sains untuk kesihatan manusia. Hebatnya alam ciptaan Allah swt ni. 

Jan 2015 Idah start ambil suplemen polifenol Shaklee iaitu Vivix. Kenapa Vivix? Masa Idah tengah sakit sangat tu, Idah try google apakah suplemen yang boleh sembuhkan luka czer dengan lebih cepat. Rata-rata blog yang naik banyak berkongsi tentang Vivix. Idah terus berhubung dengan upline untuk dapatkan lebih info tentang Vivix. Rasa bersyukur masa ni Idah dah kenal dan join sebagai ahli. Terus garab promo Vivix. Sebenarnya sahabat, Idah sangat takut kena cucidan dijahit semula. Banyak sangat yang Idah baca, Tanya pengalaman orang semuanya cerita tentang “kesakitan” yang terlampau. Sahabat mesti faham kan perasaan Idah saat tu. Dalam kepala ni nak cepat baik, jadi aku mesti minum Vivix ni.

Idah ada kongsikan detail kisah ni di entri “Vivix bantu bekas luka czer pulih dengan cepat”, sahabat boleh baca di sana ye. Apa yang Idah lalui memang meninggalkan kesan yang mendalam,rasa trauma nak mengandung, nak bersalin lagi. Setiap kali bercerita tentang kisah ni, even sedang menulis ni pun Idah dapatkan rasakan macam luka tu nyut nyut, terus pegang perut. 

Jadi sahabat, andai sahabat hamil bermula dari sekarang Idah suka kongsikan sahabat kumpul bajet untuk beli Vivix gunalah sepanjangtempoh berpantang tau. Alhamdulillah bulan ni ada promosi Vivix ResV yang sangat jimat. Sahabat boleh klik gambar di bahagian kanan. Ni Idah kongsikan juga video sharing sahabat yang mengamalkan vivix dan lain2 vitamin Shaklee sepanjang kehamilan dan berpantang. 

Apa nasihat dan saranan beliau?  

Master Hidayu Halim
Bagi beliau Vivix adalah air selusuh orang2 Shaklee.. Idah setuju


Nota kasih sayang : Untuk sahabat sila dapatkan nasihat dari pakar, doktor ye. Idah jenis bila dah percaya sesuatu produk tu, yang lain-lain pun Idah percaya. Takde dah nak pergi tanya doktor. Bagi Idah ikhtiar dulu gunakan cara lain, itu yang terus tekad minum Vivix. 

Pejam celik alhamdulillah sudah hampir 10 tahun pun berlalu Idah ditemukan dengan Shaklee. Syukur sejak Idah amalkan Vivix pada tahun 2015 sehingga kini bekas luka tak pernah dah rasa sakit atau pedih. Kandungan Vivix yang tinggi antioksida membantu proses penyembuhan luka (tisu) dengan menghalang luka dijangkiti kuman dan membantu menghasilkan sel-sel lebih kuat serta memberi tenaga kepada sel bagi percepatkan penyembuhan luka serta menghalang terjadinya parut. Khasiat polifenol yang lain juga membantu memberi tenaga hingga ke peringkat sel-sel untuk membolehkan ibu berpantang lebih cepat sihat dan bertenaga. Ini memang Idah akui. Sahabat kena amalkan walaupun tak hamil atau berpantang. 

SEL SIHAT = KITA SIHAT

 
Jenama vitamin yang sudah dipercayai beratus tahun dan 
3 tahun menang berturut-turut di Malaysia. 

Inilah antara rahsia kenapa Idah pilih untuk terus kekal setia mengamalkan semua produk-produk Shaklee yang sudah hampir 10 tahun. Bagi Idah sebagai pengguna, bila produkyang bagus dan beri nilai tambah kepada kesihatan  diri dan keluarga, insya Allah Idah akan terus setia mengamalkannya.  Idah jenis orang yang susah nak tukar-tukar produk sebab tu sebelum consume Idah akan pilih dulu betul-betul. Syukur alhamdulillah Allah temukan Idah dengan Shaklee, selain terbukti, selamat dan berkesan, ada sesuatu yang Idah suka dengan Shaklee adalah komunitinya yang positif dan ramai orang-orang baik. Alhamdulillah. Sahabat nak tahu lagi kenapa vitamin Shaklee jadi pilihan boleh baca entri-entri di bawah ini ye, semuanya berkaitan antara satu sama lain.

>> 7 sebab kenapa suplemen Shaklee terbaik di Malaysia

>> Dapat makan vitamin secara percuma sahaja

>> Keunikan Vivix yang perlu anda ketahui


Sahabat nak dapatkan produk-produk Shaklee boleh terus hubungi Idah melalui link di bawah ye. Insya Allah Idah bersedia membantu sahabat. 


---------------------

CikIdah @ Idafizart
Daftar Ahli Shaklee hanya RM35 sahaja
Hubungi kami untuk mengetahui tentang peluang bisnes Shaklee hanya dari rumah dan secara online.
Follow & Like FB : Pengedar Vitamin Malaysia

No comments:

Post a Comment