Wednesday 5 July 2023

Keunikan Vivix Shaklee - Anggur Muscadine

Vivix Shaklee, Idah yakin sudah pasti ramai sudah mengenalinya kan?

Alhamdulillah selama 9 tahun Idah mengamalkan vitamin-vitamin Shaklee, antara produk yang memberikan tindak balas dan kesan  dengan cepat adalah Vivix Shaklee. Memang 'fall in love' . Ramai yang sudah mengamalkannya, pasti berikan feedback yang sama. Disebabkan itu, Vivix ini harganya premium namun tetap boleh menjadi Top 1 Best Seller produk vitamin Shaklee. Dan Idah baru tahu, Vivix dan ResV merupakan "Produk Eksklusif" Shaklee.

Idah masih ingat lagi dalam kelas nutrisi, pegawai pemakanan tu kata Vivix ni sangat eksklusif dan ianya hanya ada di Shaklee. Pesan beliau juga, selepas kelas ini semua perlu ingat iaitu,  
Sebut sahaja Vivix, terus ingat khasiat polifenol. 
Tentunya eksklusif hanya di Shaklee.
Jadi kali ini Idah kongsikan apakah uniknya Vivix ini.

Keunikan Vivix  Shaklee - menggunakan Anggur Muscadine

Sahabat tahu tentang anggur ini? Biasa kita dengar anggur sahaja kan tapi rupanya di dunia ini ada lebih 8000 jenis anggur. Subhanallah, banyak kan? Idah pun baru tahu sahabat bila belajar dalam kelas nutrisi Vivix ini.

Namun begitu, ada satu anggur yang menarik perhatian saintis di Shaklee, untuk menjadikannya dalam bentuk minuman yang sihat, juga pekat adalah Anggur Muscadine. Salah satu anggur terbesar dan jarang didapati. Besar, tebal dan penuh dengan antioksidan.


Ciri-ciri Anggur Muscadine :-

1. Kulit dan benih yang tebal
2. Saiz sebesar bola golf
3. Mempunyai lebih kromosom (lebih tinggi antioksidan)
4. Ada kandungan polifenol yang tinggi (ini yang banyak khasiat)
5. Berupaya membiak dalam cuaca yang melampau di Georgia (samada hujan atau panas)

Shaklee menggunakan Anggur Muscadine yang di tanam Paulk Vineyards, Georgia iaitu kebun Muscadine terbesar di dunia. Anggur ini istimewa kerana dipetik dengan tangan, dijaga dengan rapi oleh para petani di Paulk Vineyards untuk mendapat kualiti anggur yang terbaik. Masya Allah, terbaik Shaklee kan sahabat?

Anggur muscadine ini juga diperah 'whole press' dengan menggunakan proses pengekstrakan yang dipatenkan oleh Shaklee untuk memastikan anggur tersebut mengekalkan rasa dan kualiti nutrien yang penuh manfaat.

Komited untuk kualiti, Shaklee telah menempatkan pasukan Penyelidikan dan Pembangunan Shaklee bekerja siang dan malam untuk mengawasi dan seterusnya menyempurnakan proses tersebut supaya kita mendapat kebaikan nutrisi terbaik dari produknya.

Perbezaan Anggur Muscadine dan anggur biasa

Tahukah sahabat bahawa anggur ini boleh mencapai saiz sebesar bola golf. Masya Allah, Haza min fadhli robbi. Ayuh kita lihat apa keunikan dan kelebihan yang ada pada Anggur Muscadine :
1. Kulit dan biji yang tebal berbanding anggur biasa
Kaya dengan antioksida. Mengandungi 6 hingga 8 kali lebih banyak antioksida daripada beri biru. Ciri uniknya menjadikan anggur ini lebih tahan terhadap serangga perosak. Dan boleh hidup dalam keadaan panas dan berpasir.

2. Ada lebih kromosom 
Anggur Muscadine ada 20 kromosom manakala anggur biasa cuma 19 kromoso kromosom. Tambahan kromosom yang unik, membolehkan anggur ini menghasilkan jumlah asid ellagik yang tertinggi.

Asid ellagik sejenis polifenol, bertindak sebagai anti virus, anti bakteria dan anti radang yang berkuasa.

3. Kandungan polifenol yang tinggi ( Sumber antioksidan yang hebat)
a. Meningkatkan pengeluaran tenaga.
b. Menggalakkan kulit yang lebih muda dan sihat.
c. Mengawal tekanan darah dan tahap glukosa yang sihat.
d. Mengekalkan kesihatan sel.

10 Kebaikan Anggur Muscadine kepada kesihatan 

1. Kaya dengan antioksidan
Anggur muscadine paling kaya antioksidan dengan jumlah polifenol yang tinggi. Antioksidan ini boleh membantu mengurangkan oksidatif stress dengan melindungi sel-sel dari rosak.

Juga ada flavonoids, sekumpulan polifenol yang tinggi anti-karadangan dan anti-kanser. Ini boleh membantu mencegah penyakit neurodegeneratif (penyakit berkaitan sel saraf).

2. Elak sindrom metabolik dan diabetes
Gangguan sindrom metabolik seperti sensitiviti insulin menurun, hiperglycemia, menurunkan paras kolesterol baik. Biasanya jika ada tanda ini berisiko untuk mendalat penyakit seperti strok, jantung, diabetes dan artherosclerosis.

3. Elak risiko kanser
Kandungan resveratrol dalam anggur muscadine boleh membantu melindungi sel kanser dari menyerang organ yang lain.

Berdasarkan kajian tahun 2007, kulit anggur muscadine yang diekstrak boleh mengurangkan pertumbuhan sel kanser dalam kes kanser prostat.

4. Kesihatan otak dan mental
Bila makin berumur, kesihatan mental sangat penting. Oksidatif stress yang disebabkan radikal bebas adalah salah satu sebab 'brain age' dan penyebab kepada masalah seperti dementia dan Alzheimer.

Resveratrol, sejenis antioksidan dalam anggur muscadine boleh membantu mengurangkan penyakit seperti dementia, Alzheimer dan penyakit jantung.

5. Kulit sihat dan cantik
Apabila makin berumur, badan tak dapat menghasilkan antioksidan yang banyak, dan ini boleh menganggu dan merosakkan kulit serta mengurangkan penghasilan kolagen.
Khasiat antioksidan dan polifenol membantu:
a. melindungi kulit dari rosak akibat sinar uv
b. melambatkan penuaan
c. mengurangkan kedutan
d. menyokong pengeluaran kolagen yang sihat
6. Meningkatkan tenaga
Polifenol boleh membantu meningkatkan tenaga dalam badan dan mengurangkan keletihan. Kajian telah menunjukkan polifenol membantu mempercepatkan pengeluaran mitokondria di dalam badan. Mitokondria adalah pusat tenaga dalam badan kita. Bila makin bertambah umur ia makin berkurang. 

7. Antibakteria
Anggur muscadine mengandungi quercetin, iaitu anti-inflammatory yang akan melawan keradangan disebabkan jangkitan bakteria helicobater. Ia juga boleh mengurangkan dan memberhentikan inflamasi akibat jangkitan a h. Pylori.

8. Kesihatan jantung
Flavonoid, phenolic acids dan resveratrol dalam anggur muscadine boleh membantu meningkatkan kesihatan jantung. Ia membantu menurunkan risiko penyakit jantung.

Polifenol di dalam anggur muscadine juga membantu menurunkan kolesterol jahat (LDL) dan mengelak pembentukan artherosclerosis.

9. Untuk penghadaman
Fiber / serat di dalam anggur muscadine membantu masalah penghadaman, melancarkan pergerakan usus dan membantu sembelit kronik.

10. Bagus untuk tulang
Anggur muscadine membantu badan menggunakan kalsium lebih baik dan mempercepat pertumbuhan tulang. Proanthocyanins di dalam biji anggur membantu pertumbuhan tulang dan osteoarthritis.

Untuk kesan terbaik ambil anggur muscadine ini bersama kalsium, magnesium dan vitamin D untuk kesihatan tulang dan mencegah osteoporosis.
 
   

TAMBAHAN INFO - Keistimewaan Shaklee
a. Dengan kemajuan saintifik, campuran proprietari berasaskan anggur muscadine, salah satu buah yang paling jarang didapati dan paling kuat, digabungkan dengan campuran Rejuvetrol™ yang sedang dipatenkan iaitu campuran Ekstrak Knotweed Jepun, Ekstrak Lobak Ungu dan Ekstrak Eldeberi Eropah.

b. Meningkatkan kepekatan asid elagik dan elagitanin yang apabila digabungkan dengan polifenol lain menghasilkan kuasa antioksidan yang sangat hebat.

c. Semulajadi - tiada perisa tiruan, pemanis, pewarna atau pengawet.

d. Proses pengekstrakan yang telah dipaten bantu mengekalkan bioaktif polifenol.

e. Dicipta daripada penyelidikan klinikal yang berjaya termasuk Kajian Landmark, salah satu kajian klinikal terbesar tentang kesan jangka panjang pengambilan suplemen dan Kajian Telomere.

f. Diuji lebih daripada 16,000 kali untuk keselamatan dan kualiti semasa dicipta.

g. Minuman botani yang lazat.

h. Disahkan halal oleh Islamic Services 

Masya Allah banyakkan manfaat Anggur Muscadine ini untuk kesihatan. Jadi bolehlah makan anggur ini setiap hari. Cumanya nak beli setiap hari tu kosnya boleh tahan agak tinggi. Setahu Idah sebiji Anggur Muscadine ni mencecah RM100 ke atas. Allahuakhbar.

No wonderlah harga Vivix memang premium namun sebotol tu untuk kegunaan sebulan. Ambil satu sudu setiap pagi dan setiap hari insya Allah kita pasti dapat kesemua khasiat yang ada di dalam Vivix. Satu pesanan Idah, walaupun dah minum Vivix pastikan sahabat amalkan gaya hidup sihat, pilih pemakanan yang lebih berkhasiat dan baik ye.

Sihat itu jihad!

Sahabat nak dapatkan Vivix Shaklee boleh terus hubungi Idah melalui link di bawah ye. Insya Allah Idah bersedia membantu sahabat.

Jom hubungi Idah sekarang!
https://linktr.ee/idafizart

---------------------

CikIdah @ Idafizart
Whatsapp : www.wasap.my/60139097825/blogBisnesShaklee
Daftar Ahli Shaklee hanya RM35 sahaja
Hubungi kami untuk mengetahui tentang peluang bisnes Shaklee hanya dari rumah dan secara online.

No comments:

Post a Comment