Google+ Followers

Followers

Sunday, 27 June 2010

Cerita 2....aktiviti masak memasak...

Sambungan entry td...

Kali ni aktiviti idah hari Sabtu pulak...Bangun awal pagi tu otak dan minda idah telah memikirkan menu utk hari ni..ihik:) (tetiba rasa nak menulis tentang dunia masakan lak..) So idah pun merealisasikanlah rasa keinginan nak makan ketpat nasi+kuah kacang....mcm hari raya lak...ye lah menu utama utk juadah raya jarang dijumpai kalau bukan bulan perayaan.

Semua bahan2 cukup ut dimasak...so sebelum bermula...mcm biasa telefon mak dulu...hahahahahaha...sejak dari kawin sampailah dah ada anak 2...apa2 rasa nak masak sesuatu yang agak special mestu telefon mak dulu....ty resepinya...

Masuk dapur lebih awal sikit...semangat nak makan ketupat lah katakan...ihik:..
tadaaaaaaaaaaaaaaaa....inilah hasilnya...maaf ye resepi rasa malas nak tepek..so masukkn gambarnya aje..



bawah ni gambar close up bagi menu2 di atas :-


ayam masak merah buat en.kanda...



ketupat yang dipotong kecil2...memudahkan utk makan...nyum..nyumm..



kuah kacang versi idah kitchen...ihihi...rasanya manis sedikit sbb en.kanda suka manis...


2 comments:

  1. salam idah. tentu sedap tu sebab resepinya dari mak. kat rumah kakchik ni tak kira masa, kalau ummi rasa rajin dia akan buat banyak2, kami anak2 ni tukang makan je. duduk berdua ni tak berbaloi nak masak nasi himpit/ketupat nasi. beli ajelah..

    ReplyDelete
  2. salam k.chik..kalau mak yg masak mmg sedap k.chik..idah yg masak hihi bolehlah kot..tgk puteri Aisyah dan Abahnya makan...nmpk mcm sedap aje tu..best kan kalau makan ramai2..ummi k.chik sama mcm mak idah..cuma skng dah uzur..anak2 lak sediakan makanannya utk nya..huhuhu..sedih rasanya sbb dah lama tak dpaat makan masakan mak...

    ReplyDelete