Tuesday 25 July 2023

CoQ Trol Plus Shaklee Sumber Tenaga Sel Terbaik


"Sayangi Kesihatan, Cintai detik Kehidupan!"

Inilah tagline bagi CoQ Trol Plus Shaklee.
Sentiasa kekal aktif dan bertenaga dengan Coenzyme Q10, yang merupakan antioksida untuk menyokong sel bagi menghasilkan tenaga.

Setiap hari, jantung bekerja keras untuk memastikan setiap sel dalam tubuh kita menerima nutrien penting untuk fungsi yang optimum. Cintai jantung kita dengan memberikannya nutrien yang tepat - Koenzim Q10 (CoQ10) dan asid lemak omega-3. 

Namun jom kita kenali dulu,
1. Apakah itu CoQ Trol Plus Shaklee?
2. Keistimewaannya
3. Fungsi terbaik bahan-bahannya
4. Kebaikan dan kelebihan
5. Siapa yang perlukannya
6. Cara pengambilan
7. Harga

Baca lagi 👇 

1. Apa itu CoQ-Trol Plus Shaklee?
👉 Tingkatkan Tenaga Anda 
Coenzyme Q10 adalah komponen yang penting untuk penghasilan tenaga di dalam sel. Ia berada di dalam mitokondria, stesen janakuasa sel. Coenzyme Q10 tinggi dalam sel otak, jantung, dan hati. Ia menukarkan lemak dan gula kepada tenaga yang boleh digunakan sepanjang hari. Ia juga adalah antioksida yang berkesan, melindungi sel daripada dirosakkan oleh radikal bebas. Walaubagaimanapun, tahap Coenzyme Q10 menurun apabila usia kita meningkat dan penggunaan statin untuk menurunkan kolesterol menyebabkan tahap Coenzyme Q10 semakin rendah di dalam tubuh. 

2. Keistimewaan Shaklee 

• CoQ-Trol Plus membekalkan sebatian semulajadi dan proprietari dengan 100mg Coenzyme Q10 bersama resveratrol dan tokoferol. 

• Untuk penyerapan optimum, ia dilengkapi dengan sistem penghantaran minyak zaitun. 

"Serlahkan Hidup Anda dengan Coenzyme Q10!"

Dengan peningkatan tahap tenaga yang lebih baik, kita mempunyai lebih ketajaman mental, berasa lebih bertenaga dan dapat melakukan lebih banyak perkara dalam satu hari. Serlahkan kehidupan anda dengan Coenzyme Q10, penjana tenaga utama anda! 


3. Apakah fungsi bahan-bahan yang ada di dalamnya?
👉 Kebaikan bahan utama di dalam CoQ Trol Plus Shaklee

1. Coenzyme Q10 (CoQ10)

a. Apakah Coenzyme Q10?

  • CoQ10 digelar sebagai "miracle nutrient" atau "universal antioxidant". Ia adalah komponen yang penting untuk penghasilan tenaga di dalam sel. Ia berada di dalam mitokondria, iaitu pusat stesen janakuasa sel. CoQ10 juga banyak terdapat di dalam sel otak, jantung, dan hati.
  • CoQ10 adalah nutrien larut lemak yang ada di dalam badan dan ia juga ada di dalam semua sel-sel badan. Dan kebanyakan CoQ10 ini banyak terdapat di dalam jantung, hati, buah pinggang, dan pankreas. Jika tiada CoQ10, sel-sel dalam badan tidak dapat menghasilkan tenaga dan organ-organ tidak dapat berfungsi dengan baik.
  • CoQ10 juga penting untuk aktiviti antioksidan yang kuat, melindungi membran sel daripada radikal bebas.
  • Sebagai antioksidan yang kuat, CoQ10 dapat membantu melindungi arteri daripada pengoksidaan LDL, kolesterol jahat. Ia penting bagi membantu menggalakkan fungsi saluran darah, termasuk mengangkut darah ke jantung.

b. Fungsi Coenzyme Q10
  • Menukarkan lemak dan gula kepada tenaga yang boleh digunakan sepanjang hari.
  • Antioksida yang berkesan, melindungi sel daripada dirosakkan oleh radikal bebas.
  • Tenaga kepada sel agar jantung dapat berfungsi dengan baik.
  • Mengurangkan kesan sampingan pengambilan statin.
  • Menggalakkan pengeluaran enzim CoQ10 di dalam tubuh.
  • Melindungi arteri daripada kerosakan akibat oksidasi LDL (kolesterol jahat).
  • Membantu merawat kegagalan jantung
  • Membantu masalah kesuburan dengan meningkatkan kualiti, aktiviti dan tumpuan sperma dengan meningkatkan perlindungan antioksidan.
  • Membantu mengurangkan sakit kepala dan migrain.
  • Meningkatkan prestasi senaman.
  • Membantu mencegah kanser.

💡 Berapa banyak CoQ10 yang kita perlukan?

Kajian telah menunjukkan bahawa 100mg Coenzyme Q10 memberikan pelbagai manfaat kepada badan. Walaupun CoQ10 secara semulajadi dihasilkan oleh badan kita, ianya merosot seiring dengan gaya hidup dan usia. Seawal usia 20 tahun, tubuh anda mengalami kesukaran untuk menghasilkan CoQ10.


Subhanaallah banyakknya nak kena makan makanan untuk dapatkan 100mg CoQ10 ni. Bayangkan perlu makan 3kg daging merah sehari atau 100 cawan brokoli, sanggup? Idah pilih untuk telan sebiji kapsul Shaklee CoQ Trol Plus. 


2. Resveratrol
Resveratrol adalah sejenis fitonutrien yang terdapat pada wain merah, kulit warna merah pada anggur, dan jus anggur ungu. Resveratrol juga berperanan untuk kesihatan jantung dan saluran darah.

Dalam kajian makmal, resveratrol telah terbukti untuk membantu mengurangkan pengoksidaan LDL dan melancarkan peredaran saluran darah. Salur darah ini penting untuk menggalakkan pengaliran darah yang sihat.

Resveratrol ini terdapat di dalam Vivix Shaklee.

3. Tokoferol
Tokoferol ni sebenarnya sebahagian daripada keluarga Vitamin E. Dia banyak terdapat di dalam minyak sayuran, kacang, ikan dan sayur-sayuran berdaun hijau.Untuk mendapat sumber tokoferol ini biasanya ia diambil dalam bentuk Vitamin E. Vitamin E ni juga tinggi antioksidan yang baik untuk kulit dan kesihatan.


Baca juga >> Kelebihan dan Kebaikan Vitamin E Shaklee

4. Kebaikan dan Kelebihan

1. Sistem Reproduksi yang Sihat
Selain bertindak sebagai antioksida yang kuat untuk melawan tindakbalas oksidatif, CoQ10 juga menyokong sistem reproduktif yang sihat dengan meningkatkan tenaga dalam sperma dan ovum. Pengambilan CoQ10 membantu: 
• Meningkatkan jumlah sperma yang sihat.
• Meningkatkan pergerakan sperma
• Meningkatkan kualiti ovum.

2. Kulit Yang Berseri 
CoQ10 juga terdapat di permukaan luar kulit yang melindungi kulit anda dari sinaran UV yang berbahaya. Ia juga membekalkan tenaga untuk selsel yang rosak memperbaiki diri mereka sendiri, jadi kulit anda kekal berseri dan kelihatan lebih muda. Pengambilan CoQ10 membantu: 
• Menganjalkan kulit dan mengurangkan kedutan
• Meningkatkan tekstur kulit

3. Tenaga yang berkekalan 
Kandungan CoQ10 yang lebih tinggi menghasilkan lebih banyak tenaga di dalam sel anda serta membekalkan tenaga dengan lebih cekap. Hasilnya, anda boleh menjalani hari anda dengan bertenaga, cergas, dan berkeyakinan! Peningkatan CoQ10 membantu: 
• Meningkatkan kekuatan otot
• Mempercepatkan pemulihan luka

4. Meningkatkan Fungsi Kognitif 
Bertindak sebagai antioksida yang melindungi saraf, CoQ10 membantu mengurangkan pembentukan plak amiloid,9 salah satu punca utama Penyakit Alzheimer, di dalam otak anda. Kekalkan kesihatan sel-sel otak dan tingkatkan memori, tumpuan serta minda anda dengan CoQ10 yang juga membantu: 
• Menjana fungsi otak yang sihat
• Meningkatkan fokus dan fungsi-fungsi sel otak

5. Peredaran Darah yang Sihat 
CoQ10 lebih tertumpu pada organ-organ yang menggunakan banyak tenaga seperti jantung. Peredaran darah yang sihat menunjukkan jantung anda kuat dan sihat. Untuk mengekalkannya berdegup dengan sihat, anda memerlukan CoQ10 tambahan yang membantu: 
• Menguatkan otot-otot jantung.
• Menyokong fungsi jantung yang sihat.
• Meningkatkan paras tenaga untuk mereka yang mengambil statin
5. Siapa yang perlu mengambil CoQ Trol ini?

a. Masalah berkaitan jantung
b. Kolesterol tinggi
c. Darah tinggi
d. Kulit cantik / Awet muda
e. Alzheimer
f. Lemah otot
g. Badan jenis cepat letih 
h. Tingkatkan kesuburan 
i. Baru lepas pembedahan jantung 
j. Anda yang berumur 40 tahun ke atas
k. Sesiapa saja yang ingin sihat

6. Cara makan yang terbaik?
👉  Anda boleh mengambil 1 kapsul sehari selepas makan untuk kesihatan berpanjangan.
7. Berapa harganya?
📌 Harga Retail : RM 156.25 sebotol. 
📌Ada 30 kapsul / 30 Sajian

📌 Harga Ahli : RM125 

Jika ingin menikmati harga ahli, sahabat perlu mendaftar sebagai ahli yang sah. Yuran keahlian hanya RM35 sahaja atau dengan belian 100 uv (RM500 ++) dalam satu resit sahabat berpeluang menikmati keahlian secara percuma sahaja. 

Berita Baik!

Bulan ni untuk item CoQ Trol Plus ada promosi sepert di bawah. Sahabat berminat nak grab boleh terus hubungi Idah ye melalui whatsapp. Maklumat detail ada di bawah.


8. Kenapa perlu mengambil CoQ Trol dalam diet harian? Ini 6 sebabnya ; 

👉 Rasai kehebatannya dengan “palam pencucuh badan anda"!

1. Generator Tenaga Utama

Berada di dalam mitokondria - kilang tenaga anda, CoQ10 memulakan proses penghasilan tenaga, menjadi bahan api kepada mitokondria dan menghasilkan 95% tenaga badan anda

2. DUO Tenaga dengan Polifenol

Inginkan tenaga yang berpanjangan? Ambil kombinasi CoQ10 dan polifenol. Polifenol menghasilkan lebih banyak mitokondria manakala CoQ10 menjadi bahan api untuk mitokondria untuk menghasilkan lebih banyak tenaga

3. Sumber Antioksidan Yang Berkesan

Merupakan antioksida yang kuat, CoQ10 bermanfaat untuk kesihatan, kulit yang lebih muda, mengelakkan kerosakan radikal bebas yang disebabkan oleh sinaran UV dengan berkesan

4. Nutrisi Penting untuk Jantung

Secara semulajadi, CoQ10 banyak berada di jantung yang mengepam darah 24/7. Sayangi Jantung Anda. Ambil CoQ10

5. Kekal Remaja

Pada usia 20-an, CoQ10 berada pada paras yang tinggi di dalam badan dan ia juga mula berkurangan pada usia 20-an! Dan anda akan mula mudah rasa letih, lemah badan dan mengalami tekanan emosi. Tingkatkan tahap CoQ10 anda dengan suplemen CoQ10.

6. Adakah anda mengambil statins? Ya?

Jadi, anda perlukan CoQ 10!

Statin menurunkan tahap kolesterol, ia merupakan perkara yang baik. Adakah anda tahu ia juga menurunkan tahap CoQ10? Berdasarkan kajian, ia berkurangan sebanyak 40%. Periksa tahap kolesterol anda dan kekalkan tahap CoQ10, dengan suplemen CoQ10 dalam diet harian anda.




Semoga info tentang CoQ Trol ini bermanfaat buat sahabat blog dan membuka minda serta hati sahabat untuk mengamalkannya.

Idah nak kongsikan dengan sahabat pembaca, daripada pengalaman Idah bila ambil suplemen CoQ Trol ni, masya Allah memang rasa sendiri perbezaannya, badan lebih bertenaga dan kurang rasa letih. Ye lah kan, kerja sebagai suri rumahtangga ni memang memenatkan, dengan anak-anak lagi. Jadinya mahu atau mahu memang perlu juga ada PA best macam vitamin Shaklee ni untuk bantu top up semula tenaga, supaya dapat elakkan letih terlampau dan emosi terganggu. Cuaca dalam rumah dipengaruhi oleh mood seorang ibu, jadi sangat penting kesihatan ibu berada dalam keadaan sihat, bahagia dan ceria. Setuju? 😂

Sejujurnya, Idah baru jer cuba vitamin ni asbab dapat hadiah daripada penaja Projek Blog Mega, Master Norita. Harganya agak premium untuk Idah maintain setiap bulan dan sebab lainnya, masih ada pilihan vitamin yang lebih mampu milik.

Namun sahabat, ikhlas Idah recommended sangat-sangat sahabat ambil CoQ Trol ni. Terutama ibu-ibu supermom, wanita bekerjaya. Insya Allah, ianya membantu kita lebih bertenaga, fokus seolah-olah bateri phone 'full charge'! Amazing sangat! Kesan yang begitu cepat!

Sahabat blogger, Syafa ada kongsikan testimoni beliau.

CoQ Trol Plus ni memang generator terbaik untuk tenaga ibu-ibu supermom dan opkos yang paling best, membantu kulit jadi cantik, gebu, flawless dengan syarat konsisten mengamalkannya, 2 in 1. Best kan?

>> Artikel berkaitan : CoQ Trol nutrien terbaik untuk jantung sihat
>> Artikel berkaitan : Kenapa CoQ Trol Shaklee menjadi pilihan?


Jom tengok juga testimoni sahabat-sahabat Idah di bawah ;





Sahabat nak dapatkan CoQ Trol Plus atau vitamin-vitamin yang lain boleh terus hubungi Idah melalui link di bawah ye. Insya Allah Idah bersedia membantu sahabat.

Jom hubungi Idah sekarang!
https://linktr.ee/idafizart
---------------------

CikIdah @ Idafizart
Whatsapp : www.wasap.my/60139097825/blogBisnesShaklee
Daftar Ahli Shaklee hanya RM35 sahaja
Hubungi kami untuk mengetahui tentang peluang bisnes Shaklee hanya dari rumah dan secara online.


No comments:

Post a Comment