Monday 26 June 2023

Kesan Makan ResV Shaklee | Kebaikan Polifenol kepada Kesihatan Sel

Hampir 3.9 juta individu di Malaysia telah sembuh dari COVID-19 tetapi segelintir daripada mereka masih merasai kesan sampingannya. Gejala yang berlarutan sehingga berminggu-minggu atau berbulan-bulan selepas dijangkti dengan COVID-19 ini dikenali sebagai sindrom pasca-COVID-19 atau Long Covid yang boleh memudaratkan anda sama seperti COVID-19 itu sendiri.

Jadi apakah ikhtiar untuk kesihatan menjadi lebih baik? 

Insya Allah dalam entri kali ini, Idah nak membawa sahabat ke alam sains yang penuh keunikan dan kehebatan, iaitu tentang Polifenol, nutrien penting untuk kesihatan sel. Apabila sel kita sihat, ia menghasilkan sel-sel yang lebih sihat, membolehkan tubuh berfungsi dengan lebih baik.

Formulanya, Sel Sihat = Anda Sihat!


Walau bagaimanapun, setiap hari, sel kita terdedah kepada pelbagai faktor yang menjejaskannya kesihatan termasuk:
• Diet yang Tidak Baik
• Tekanan
• Sinaran UV
• Tidur yang tidak mencukupi
• Toksin persekitaran

Sel yang sihat boleh melindungi dan membaiki kerosakan. Tetapi apabila usia semakin meningkat, fungsi pembaikan diri semakin berkurangan. Dari masa ke masa, kerosakan harian ini boleh membina, seperti lebih banyak lagi dan lebih banyak sel kehilangan keupayaan untuk membaiki diri mereka sendiri.


HIDUP BERSEMANGAT DENGAN POLIFENOL

Kajian santifik menunjukkan bahawa amalan diet yang kaya dengan polifenol tumbuhan, bagi jangka masa panjang memberikan perlindungan terhadap risiko kanser, penyakit kardiovaskular, penyakit kencing manis, osteoporosis dan penyakit neurodegeneratif.

Polifenol adalah bahan semulajadi yang wujud dalam buah-buahan, beri dan sayur-sayuran. Kajian mendapati bahawa pengambilan diet jangka panjang yang kaya dengan polifenol tumbuh-tumbuhan dapat menawarkan pelbagai manfaat kesihatan. Apakah manfaatnya >> sahabat boleh baca 8 manfaat Polifenol yang perlu kita ketahui <<

BAGAIMANA POLIFENOL DALAM #resvshaklee MEMBERI KESAN KEPADA KESIHATAN KITA?
1. Mudah lupa
Polifenol meningkatkan aliran darah dan oksigen ke otak untuk:

a. Memperbaiki daya ingatan anda.
b. Menajamkan perhatian anda.
c. Kebolehan mengingat yang lebih baik.

2. Sering sakit sendi dan sakit badan?
Polifenol adalah agen antikeradangan yang kuat untuk melawan kesakitan dan keradangan otot.
Ia melindungi tulang rawan daripada menipis dan meningkatkan penghasilan tulang rawan serta kolagen pada sendi.

3. Insomnia dan sukar tidur malam
Polifenol mempengaruhi isyarat dan komunikasi sel untuk kualiti tidur yang lebih baik dan memperbaiki daya ingatan yang terjejas disebabkan kurang tidur.

4. Cepat letih lesu
Polifenol mempercepatkan penghasilan mitokondria(kilang tenaga dalam badan) supaya badan lebih cergas dan bertenaga.

5. Kerap stress atau tertekan
Polifenol membantu mengurangkan keradangan dan tekanan oksidatif supaya badan boleh berfungsi secara optimum untuk melindungi kesihatan badan kita.

6. Kerap MC
Polifenol membantu menyokong sistem imun untuk melawan jangkitan secara lebih cekap supaya tidak mudah jatuh sakit dan menjadi lebih produktif di tempat kerja.

7. Baru pulih dari demam denggi, covid atau lepas pembedanan?
Polifenol mempunyai ciri antikeradangan yang kuat untuk membantu mengurangkan keradangan dan meredakan kesakitan agar lebih cepat pulih.

8. Nampak tua dari usia sebenar?
Polifenol membantu melambatkan penguraian kolagen dan elastin untuk mengekalkan keanjalan dan ketegangan kulit agar kulit nampak lebih muda.

9. Pelajar banyak tugasan, ujian?

Polifenol membantu meningkatkan aliran darah dan oksigen ke otak untuk meningkatkan daya ingatan, menajamkan perhatian dan memberikan keupayaan mengingat yang lebih baik supaya pelajar lebih fokus di dalam kelas.

Ada satu kajian yang sangat berkait rapat dengan KEHEBATAN POLIFENOL ini adalah KAJIAN TELOMERE. Apakah itu? Sahabat boleh klik link di bawah untuk lebih faham tentang kajian telomere ini. 

Kajian Telomere menunjukkan bahawa pengguna Shaklee nyata sekali mempunyai Telomere yang lebih panjang.

Telomeres adalah penutup perlindungan hujung yang melindungi kromosom dalam sel. Semakin kita berumur, telomer tumbuh lebih pendek, dan telomer yang lebih panjang dikaitkan dengan kesihatan yang lebih baik.


================================================================

APABILA SEL ANDA SIHAT, IA MENGHASILKAN SEL-SEL YANG LEBIH SIHAT,
MEMBOLEHKAN TUBUH BERFUNGSI DENGAN LEBIH BAIK.

================================================================

TESTIMONI PENGGUNA ResV 





PROMO ResV-VIX

Bagus ke suplemen Shaklee ni?
Idah yakin semakin sahabat kenal dengan suplemen Shaklee, pastinya akan terus setia mengamalkannya. Ketahui 7 Sebab Kenapa Shaklee Supplements Terbaik Di Malaysia

Sahabat nak dapatkan produk ResV atau vitamin-vitamin Shaklee boleh terus hubungi Idah melalui link di bawah ye. Insya Allah Idah bersedia membantu sahabat.

Jom hubungi Idah sekarang!
https://linktr.ee/idafizart

---------------------

CikIdah @ Idafizart
Whatsapp : www.wasap.my/60139097825/blogBisnesShaklee
Daftar Ahli Shaklee hanya RM35 sahaja
Hubungi kami untuk mengetahui tentang peluang bisnes Shaklee hanya dari rumah dan secara online.

No comments:

Post a Comment