Google+ Followers

Followers

Tuesday, 18 May 2010

MAB..khasiat dan testimoni....Mantop!

ok saya sambung lagi info tentang produk MAB ni ye..kali ni saya nak cerita pasal khasiatnya dulu..ok jom baca lagi...

Khasiat Maajun Anggun Bistari ini antaranya ialah:

  1. Sebagai perancang keluarga bagi yang ingin mejarakkan kehamilan / family planning.

  2. Merawat masalah dalaman wanita seperti masalah keputihan, kegatalan dan bau yang tidak menyenangkan.

  3. Dapat merapatkan faraj bagi wanita selepas bersalin

  4. Dapat memanaskan badan terutama bagi wanita selepas bersalin.

  5. Melancarkan peredaran haid setiap bulan

  6. Membuang darah-darah kotor dan toksin dalam badan

  7. Menyihatkan badan disamping menambah tenaga sepanjang hari

  8. Dapat mencantikkan kulit selepas pengeluaran toksin di dalam badan

  9. Mempertingkatkan kembali imum ketahanan badan, dimana badan menjadi sihat, segar dan kuat tiada lagi masalah seperti tidak bermaya atau tidak larat.

  10. Melegakan perut kembung dan masalah angin di dalam badan

  11. Melawaskan pembuangan air besar

  12. Mengawal selera makan dan menurunkan berat badan

  13. Mengurangkan kesakitan ketika haid (segugut)

  14. Mengurangkan risiko penyakit kanser dimana ramuannya adalah 100% dari bahan tradisional jadi tiada langsung penggunaan bahan-bahan steroid dimana ia adalah salah satu kepada faktor penyebab penyakit kanser

  15. Dapat melangsingkan badan bagi yang mengamalkan diet. Ini kerana akar-akar kayu ini bertindak sebagai penyikiran bahan-bahan toksin di dalam badan. Jadi badan menjadi ringan dan segala lemak dapat disingkirkan.

  16. Dapat menambahkan air susu bagi wanita yang sedang menyusukan bayi

  17. Melambatkan proses menopous bagi golongan wanita yang sudah berumur.

Komposisi kandungan dalam MAB:
  • Akar-akar kayu
  • Kacip Fatima
  • Senduduk
  • Serapat
  • Rempah ratus
  • Madu
  • TIADA BAHAN STEROID

huraian bahan & khasiatnya secara umum..

KACIP FATIMAH

  • - dapat mengembalikan kecergasan selepas bersalin.

  • - dapat membantu mengecutkan rahim dan melangsingkan badan.

  • - dapat merangsangkan pengeluaran hormon yang dapat melancarkan perjalanan dan kitaran haid wanita.

  • - dapat mengurangkan sakit senggugut ketika haid - juga boleh digunakan untuk mengubat penyakit buasir


gambar : kredit to google

SERAPAT

  • -meningkatkan hormon estrogen

  • - Mengetatkan dan menguatkan otot-otot faraj (Kemutan)

  • - Mempertingkatkan daya alat kelamin dan tenaga batin

  • - Memperkemaskan saluran peranakan

  • - Membina rahim dan membersihkan rahim (selepas bersalin dan haid)

  • - Memperbetulkan perjalanan haid

  • - Melegakan senggugut dan medu

  • -Meningkatkan kesihatan dan ketahanan badan serta awet muda

  • - Mencantikkan Payudara dari dalaman tubuh




SENDUDUK

  • - mempunyai nilai perubatan yang tinggi

  • - untuk mengubati penyakit keputihan yang biasa dialami oleh wanita

  • - mempunyai khasiat mengubati batuk yang lama





INAI
  • - Merawat luka, samada luka luaran atau luka dalaman (terutamanya selepas melahirkan anak atau selepas pembedahan)

  • - untuk menghentikan pendarahan.

  • - Untuk luka bersalin dan pembedahan

  • - dikatakan dapat mempercepatkan proses penyembuhan

  • - Untuk mengembalikan seri muka yang agak pucat selepas bersalin



MADU

  • - Aktif menjalankan fungsinya memulihkan tenaga dengan segera

  • - Menghentikan batuk dengan cepat

  • - Membersihkan, membuang segala kotoran dalam darah.

  • - Mengendurkan urat-urat yang tegang, tekanan, kemurungan.

  • - Menghentikan kesakitan sendi

  • - Baik untuk sistem pernafasan

  • - Badan dapat menyerap madu dengan mudah tanpa memprosesnya terlebih dahulu

  • - Membunuh kuman dan virus didalam darah

  • - Membaikpulih dalaman wanita dan memelihara kesihatan kaum lelaki serta menambah keharmonian rumahtangga.

  • - Menghilangkan gatal-gatal pada kulit dan parut luka dengan segera

  • - Meningkatkan prestasi mental

  • - Mencantik, menghalus, melembap dan mengawal keanjalan kulit.





MANJAKANI

  • - menjadi penawar pada penyakit keputihan yang biasa dialami ramai wanita

  • - dapat mengeratkan hubungan suami isteri dengan cara bertindak sebagai astrigen dapat membina dan membaiki tisu-tisu yang rosak terutamanya selepas melahirkan anak.

  • - dapat mengurangkan lelehan mukus

  • - membantu menstabilkan hormon

  • - melancarkan darah dan memberi tenaga

  • - begitu mujarab untuk merawat luka dalaman (selepas bersalin) dan juga untuk luka luaran

  • - Asid galik yang terdapat didalamnya juga boleh digunakan untuk merawat kencing manis dan asma.

  • - Antioksidannya juga dapat mencegah kanser payudara dan kanser rahim.

  • - Ia juga dapat mebantu melawaskan pembuangan air besar kerana mengandungi kandungan serat yang tinggi.

  • - dapat menghilangkan jerawat

  • - amalan setiap hari dapat mengempiskan perut




HABBATUS SAUDA/JINTAN HITAM
  • - Menguatkan sistem kekebalan tubuh

  • - Meningkatkan daya ingatan dan konsentrasi

  • - Meningkatkan bioaktivitas hormon

  • - Menetralkan racun dalam tubuh,

  • - Mengatasi gangguan tidur dan stress,

  • - Anti histamin/anti alergi

  • - Memperbaiki saluran pencernaan dan sebagai anti bakteri

  • - Melancarkan air susu ibu

  • - Tambahan nutrisi pada ibu hamil dan balita

  • - Anti tumor

  • - Nutrisi bagi manusia

  • - Anti Oksidan

  • - Anti infektif dan broncodialating



Testimoni Pengguna MAB-KedaiNiaga:

Testimoni 5 :
terima SMS 18/April/2009:
Dikenali sbg Ibuera…:
” idah…saya nak citer sikit ni.td saya g jupe doc sbb smlm saya period.doc ckp pelik sbb tiap mggu piyet.saya ckp saya makan maajun sbb nak bersihkan rahim…doc cakap “MAAJUN ANGGUN BESTARI ke?”…peh tu doc tu gelak…saya cakap a’ah doc…MAB..hahahaha….doc tu cakap die pun makanmab…bestnya..specialist pun makan mab mcm kite… Doc tu namanya Rosdiana…dr Hospital Pakar Kota, Klang…pasal piyed saya tu doc kata xde apa2…”


Testimoni 2 : Period sudah normal

nuichxx: assalammualaikum..
nuichxx: wirda
nuichxx: alhamdullilah.. period saya dah ok … tq..
nuichxxa: berkat izin allah juga.
Last message received on 8/28 at 11:10 AM


——————————-

Testimoni 3: Period sudah teratur

salam kak….saya baru abis mkn mab 21 ari baru je cuba 1 botol…
stakat ni ok …..
bila dtg priod berktul2 kuar darah lagi la hitam pkat…..smuanya betul la mab ni…….brtenaga sgt2…
selpas 1 botol saya kena ambil baper btol pula….. – Daripada Maphia.

————————————————

Testimoni 4: sudah menopuse amik MAB period datang semula.

lixxx: a’kum
wirdatulhanani: w’salam
lixxx: saya nok tanya
wirdatulhanani: boleh tylah
lixxx: mak makan mab
lixxx: umur dia 63
lixxx: mab dia habis hari ahad
lixxx: lepas tu dia mari haid
lixxx: macam mana ada masalah tak?
wirdatulhanani: ok …tak de masalah..
wirdatulhanani: alhamdulillah walaupun dah 63thn still dtg period
wirdatulhanani: mak dah menepouse ke?
wirdatulhanani: makan mab dah bp lama?
lixxx: baru baru 1 btl
wirdatulhanani: ok..sebelum makan mab mcmnae?
lixxx: dah lama dia tak dtg haid
lixxx: dia putus haid dlm umur 50-an
wirdatulhanani: oo ok..mab ni mmg boleh membantu mslh wanita yg sudah menopouse..
wirdatulhanani: so apa yg berlaku pd mak lida tu normal dan kesan yang +ve
wirdatulhanani: suruh mak sambung seperti biasa ye
wirdatulhanani: makan btl2 ikut aturan
lixxxa: tapi haid dia tak byk sikit je
lixxx: mungkin bulan akan dtg dia mari haid semula
lixxx: oklah,tq byk2
lixxx: kalau ada kemusykilan saya tanya lg.
wirdatulhanani: ok..sama2..akk nak jdkan testimoni boleh?? nama akan akk rahsiakan
lixxx: blh tak jadi masalah
lixxx: tapi nama rahsia yee…
wirdatulhanani: ok tqvm ye


No comments:

Post a Comment