Posts

Showing posts from December, 2007

WANITA ACUAN AL-QURAN

Image
WANITA ACUAN AL-QURAN..
Wanita acuan Al-Quran ialah
seorgwanita yg beriman yang hatinya disaluti rasa taqwa kepadaAllah SWT
Yang sentiasa haus dengan ilmu
Yang sentiasa dahaga dengan pahala
Yang solatnya adalah maruah dirinya
Yang tidak pernah takut berkata benar
Yang tidak pernah gentar melawan nafsu

Wanita acuan Al-Quran ialah
wanita yg menjaga tuturkatanya
Yang tidak pernah bermegah dgn ilmuyg dimilikiya
Yg tidak pernah bermegah dgn hartadunia yg dicarinya
Yg sentiasa berbuat kebaikan keranasifatnya yg pelindung
Yg mempunyai ramai kawan
dan tidakmempunyai ramai musuh

Wanita acuan Al-Quran
ialah wanita yg menghormati ibubapanya
Yg sentiasa berbakti kepada kedua ibubapanya
Yg bakal membahagiakan keharmonianrumahtangga
Yg akan mendidik anak2 danmembantu suami mendalami agama Islam
Yg auratnya dikhaskan buat suami tercinta
Yg mengamalkan cara hidup penuhkesederhanaan
Kerana dunia baginya adalah rumahsementara menunggu akhirat

Wanita acuan Al-Quran
sentiasa bersediauntuk agamanya
Yg hidup di bawah naungan Al-Qu…

Sinopsis artikel dr Tuah

Image
Ambillah waktu untuk bercinta....

Kasih sayang bukan hanya sekadar ucapan, bukan sekadar memiliki tapi ia adalah sesuatu yang memberi kita nilai untuk terus hidup, beri kita kekuatan dan makna sebuah perhubungan?

Tatkala pedih dalam kesakitan, rasa cinta mampu menguranginya. Tatkala kelaparan rasa cinta masih mampu memberikan kekuatan. Tatkala resah digelut masalah, rasa cinta membolehkan nafas ditarik lega.

Itulah kekuatan cinta. Ia satu perasaan yang mampu berkampung lama lagi dalam, atau sekadar singgah dan kemudian pergi. Semakin lama akan semakin dalam dan akan semakin menebalkan perisai yang memberi perlindungan. Jika ia singgah sebentar kadang-kadang tergamit juga hati tatkala sunyi.

Cinta adalah mekanisme untuk berasa kuat tatkala lemah, kenyang tatkala lapar, segar tatkala mengantuk, berani tatkala takut dan lain-lain seumpamanya. Maka itu, cinta tidak boleh dipandang lekeh sebab kekuatannya mendorong Nabi Adam a.s. dan Siti Hawa mengembara ratusan tahun untuk kembali bertaut.…

Personality Test

PERSONALITY TEST

Tips Mengenal Diri Sendiri Melalui Tarikh Lahir Dari Dr.Fadzilah Kamsah..

1. Pemimpin
2. Lembut
3. Kemas (Cerewet)
4. Rajin
5. Boleh berbincang
6. Angin
7. Patuh
8. Bisnes
9. Glamour

Contoh: 20 05 1981

2 + 0 = 2
Maka kotak pertama adalah 2..Kemudian campurkan kesemua nombor..
2 + 0 + 0 + 5 + 1 + 9 + 8 + 1 = 26
Kemudian hasil campur yang lebih dari 9 akan dicampur lagi seperti :
2 + 6 = 8
Maka kotak kedua adalah 8..
Selepas itu kotak pertama akan dicampur ngan kotak kedua
2 + 8 = 10
oleh kerana hasil campur lebih dari 9 maka dicampur lagi
1 + 0 = 1
Maka kotak ketiga ialah 1..hasilnya..

2 : Lembut
8 : Bisnes
1: Pemimpin

Maka anda sudah cerminkan diri anda mungkin sifat-sifat ini ada dalam diri anda dan mana tahu mungkin suatu hari nanti dengan sifat ini anda akan menjadi seorang yang berguna. Waallahu'alam...

Afifah Hanani Permataku

Image
Tanggal 14/05/2007 anakku dilahirkan di hospital Dungun,Terengganu tepat jam 5.35pagi waktu Malaysia. Alhamdulillah anakku dilahirkan dalam keadaan yang sihat walafiat dengan beratnya 2.87kg..Aku panjatkan kesyukuran dengan kelahiran cahaya mataku ini..yang paling menyayat hatiku sebagai isteri dan ibu apabila melihat airmata mengalir diwajah suamiku tatkala menatap wajah cahaya mata kami..di saat suamiku melaungkan azan dan iqamat ditelinga cahaya mata kami,airmataku mengalir kegembiraan..Kami berikan nama cahaya mata kami Afifah Hanani Binti Afizullah..Afifah yang bermaksud suci, terpelihara semoga anakku akan mewarisi sifat-sifat yang dimiliki oleh srikandi Islam yang terbilang...Hanani membawa maksud kesayanganku...yang akan menjadi buah hati dan permata hati Ummi & Abah..

Disaat aku menyiapkan blog ni anakku sudah pun menjangkau 7bulan...mari kita lihat aksinya sejak dari lahir hinggalah dah besor ni...hihi..

lama tak berupdate...

Image
Assalamualaikum semua...lama sungguh tak post apa2 kat blog ni..Actually blog ni hubby yg punyer...saya tumpang sekaki payung lah,lagipun manalah hubby ada masa sgt nak post2 ni..hahahaha...ni saya nak letak lah perasa masam manis sbb tgk blog ni mcm suram aje..hehe..ok mari kita lihat gambar2 kat bwh ni..nak tunjuk dan kongsi kat korang keajaiban Allah...let's go..





Cukuplah dulu untuk hari ni...banyak lah keje saya perlu sudahkan..Renung dan dikirlah sejenak...waallahu'alam..

Ni nak masukkan lagi gambar untuk tatapan semua pengunjung internet yang meliaht blogku ini..insya Allah moga ianya akan mendatangkan rasa insaf dalam diri setiap individu..cewah macam ustazah lak aku ni...jap ye tengah dok belek2 gambo apa yang sesuai...



Apakah yang kalian rasai setelah melihat gambar2 ini???sungguh menakjubkan akan kebesaran Allah SWT..Semoga kita semua akan mengambil iktibar dari semua yang telah terjadi...

Kecantikan....renungkanlah sejenak!!

KECANTIKAN LELAKI

Kecantikkan seorang lelaki bukan kepada rupa fizikal
Tetapi pada murni nurani
Lelaki yang cantik….
Adalah lelaki yang mampu mengalirkan airmata untuk ingatan
Adalah lelaki yang sedia menerima segala teguran
Adalah lelaki yang memberi madu setelah menerima racun
Adalah lelaki yang tenang dan lapang dada
Adalah lelaki yang baik sangka
Adalah lelaki yang tidak pernah putus asa
Kecantikkan lelaki adalah berdiri di atas kemuliaan hati
Seluruh kecantikkan yang ada pada Muhammad yang umi
Adalah kecantikkan sempurna bagi seorang lelaki

KEGAGAHAN WANITA

Kegagahan seorang wanita bukan kepada pejal otot badan
Tetapi pada kekuatan perasaan
Perempuan yang gagah….
Adalah perempuan yang tahan menerima sebuah kehilangan
Adalah perempuan yangtidak takut pada kemiskinan
Adalah perempuan yang tabah menanggung kerinduan setelah ditinggalkan
Adalah perempuan yang tidak meminta-minta agar dipenuhi segala keinginan
Kegagahan perempuan berdiri di atas teguhnya iman
Seluruh kegagahan ini ada pada Khadijah yang eh…