Sunday 21 May 2023

Renew Membership Shaklee Kini Lebih Mudah, Ini Caranya


Setiap kali ada prospek yang ingin mendaftar jadi ahli Shaklee, kebiasaanya mereka akan bertanya dengan Idah beberapa soalan seperti berikut ;
'Kena renew keahlian setiap tahun?'
'Ada maintain belian setiap bulan jika join ahli?'
'Berapa yuran renew kalau dah expired?'
Okay sahabat,
Insya Allah entry kali ini Idah nak berkongsi jawapan agar lebih memudahkan urusan akan datang. Selepas ni andai ada yang bertanya lagi, Idah boleh terus share link blog, sahabat boleh baca dan mudah nak faham insya Allah. Sukacitanya juga Idah nak berkongsi dahulu apakah kelebihan once join Shaklee ni secara umumnya.

Kelebihan Menjadi Ahli Shaklee 
Ramai dalam kalangan sahabat atau strangers yang ingin tahu apakah kelebihan apabila mendaftar sebagai ahli Shaklee. Ada banyak sebenarnya sahabat, namun dalam entry kali ni Idah berkongsi sebahagian yang penting daripadanya. 
1. Akses kepada harga ahli
Ahli Shaklee yang sah boleh menikmati harga ahli. Penjimatan harga ahli ini jauh lebih rendah daripada harga bukan ahli. kebiasaannya jimat dalam 20-30%.  

2. Layak mendapat 'Cash rebate/ Cash bonus'
Setiap produk Shaklee kesemuanya ada poin pembelian. Jika jumlah poin pembelian mencapai jumlah tertentu, ahli-ahli Shaklee layak untuk mendapat ‘cash rebate‘ dan akan dikreditkan ke dalam akaun bank sahabat pada bulan yang berikutnya

Pembelian ini tidak semestinya dilakukan oleh sahabat sahaja. Namun ia boleh jadi hasil pembelian dari mak ayah, adik beradik atau rakan sekerja, yang menggunakan nombor keahlian sahabat. Tanpa sedar sahabat boleh jana pendapatan sampingan walaupun niat asalnya hanya nak makan sendiri. 

3. Layak mendapat pemeriksaan kesihatan
Di setiap cawangan Shaklee ada disediakan mesin pemeriksaan kesihatan. Jadi, ahli-ahli Shaklee boleh buat ‘booking‘ untuk tempahan slot pemeriksaan. 

Antara mesin yang disediakan adalah ‘scan‘ tulang. Jadi, kita boleh tahu tahap kepadatan tulang, sama ada baik, atau berada pada tahap osteopenia dan juga osteoporosis (tulang rapuh). 

Selain itu, disediakan juga mesin untuk ‘scan‘ kulit muka, bagi mengetahui tahap kelembapan dan juga kesihatan muka. 

Ada juga mesin untuk ‘scan‘ tubuh badan kita. Dari ‘result‘ yang keluar itu, kita akan tahu BMI, peratusan serta lemak dan otot di beberapa bahagian badan sahabat. 

Paling ‘best‘ sekali, sahabat boleh simpan result tu, dan datang kembali ke mana-mana cawangan Shaklee selepas beberapa bulan untuk melihat ‘progress‘ tubuh sahabat.
 
Berapa harganya?
PERCUMA sahaja untuk ahli Shaklee. Kalau sahabat buat di luar, ada kos yang perlu dikeluarkan. 

4. Akses kepada pembelian secara ‘online
Apabila mendaftar sebagai ahli Shaklee, sahabat akan diberi nombor ID.

Dengan menggunakan nombor ID tu, sahabat diberi kemudahan untuk mengakses kedai online Shaklee, dengan cara ‘log in‘ laman web rasmi Shaklee di shaklee.com.my/login

Di sana, sahabat boleh lakukan pembelian mana-mana produk yang ‘available‘ secara ‘online‘. Kemudian, Shaklee akan membuat penghantaran pesanan sahabat. Mudah kan?

5. Layak tawaran istimewa dari Shaklee Malaysia
Dari semasa ke semasa Shaklee ada menyediakan kempen tertentu yang khusus hanya untuk ahli Shaklee. Salah satu contohnya adalah cabutan bertuah.

Hadiah banyak dan bukan sebarangan. Ada satu bulan tersebut, hadiah utamanya adalah telefon bimbit iPhone yang baru saja dilancarkan. Dan ada juga satu bulan yang lain, hadiah utamanya pula dalam bentuk ‘Gold Bar’.
Mulai 2016-2017 Shaklee mula perkenalkan sistem renewal under new management. Jadi semua keahlian yang tidak aktif melebihi 2 tahun, nama mereka akan hilang dari sistem keahlian Shaklee. Maka mereka ini perlu mendaftar baru untuk mengaktifkan keahlian mereka kembali. 

Dalam sistem baru ini pula, semua ahli diwajibkan membayar yuran tahunan sebanyak RM35 untuk mengekalkan keahlian Shaklee mereka. 

Jika ada ahli yang gagal berbuat demikian, golongan ini telah kehilangan kelebihan dan keistimewaan sebagai ahli Shaklee dan secara tidak langsung tidak lagi dapat menikmati kelebihan sebagai ahli Shaklee. 

Namun ada berita baiknya, selepas itu Shaklee telah mengubah polisi keahlian Shaklee dengan lebih mudah. Setiap Pembelian produk Shaklee melayakkan ahli mengekalkan keaktifan keahlian mereka secara automatik.

Bayangkan selepas satu tahun, tiba-tiba sahabat mahu membeli satu tiub Herbal Blend, maka secara langsung keahlian dapat diaktifkan dan sahabat masih boleh menikmati kelebihan selain mendapatkan produk dengan harga ahli. 


CARA MENDAFTAR SEBAGAI AHLI SHAKLEE

Alhamdulillah sungguh mudah ye sahabat untuk daftar sebagai ahli Shaklee. 
Ada dua cara mudah yang sahabat boleh pilih.

CARA DAFTAR AHLI SHAKLEE #1

Langkah 1 : Pilih mana-mana ahli Shaklee yang sahabat kenal, dan minta mereka jadi SPONSOR sahabat. Jika sahabat mahu Idah menjadi sponsor, hubungi sahaja Idah bila-bila masa ye, insya Allah Idah sedia bantu.

Langkah 2 : Berikan maklumat sahabat yang lengkap. Maklumat detail yang diperlukan ialah :
Nama penuh mengikut kad pengenalan 
Nombor kad pengenalan 
No telefon 
Alamat tetap 
Email
No akaun bank & nama bank (untuk proses bayaran bonus apabila layak)

Maklumat tambahan jika ada :

Nama penuh pasangan 
No Kad Pengenalan
No Telefon
Langkah 3 : Sponsor akan daftarkan sahabat di dalam sistem online Shaklee. 

Langkah 4 : Sahabat akan terima SMS dan EMAIL yang mengandungi nombor ahli dan password sementara. 

Langkah 5 : Sahabat login ke website Shaklee dan terus boleh buat belian dan membayar yuran ahli. 

Dah siaaapppp! 

P.S : Sahabat berita best bulan Mei 2023, sahabat boleh dapat KEAHLIAN SHAKLEE PERCUMA dengan pembelian Set Rahmah seperti di dalam poster di bawah. Jom grab sekarang!



CARA DAFTAR AHLI SHAKLEE #2

Untuk cara kedua, insya Allah lebih ringkas, segalanya sahabat uruskan sendiri, hanya di hujung jari.
 
Langkah 1 : Klik link ini untuk pergi ke website Shaklee >>> EXPRESS LINK DAFTAR AHLI


Langkah 2 ; Sahabat isi semua maklumat dengan lengkap

Langkah 3 : Setelah isi semua maklumat, klik butang JOIN NOW

Langkah 4 : Sahabat akan terima SMS dan EMAIL yang mengandungi nombor ahli dan password sementara. 

Langkah 5 : Sahabat login ke website Shaklee dan terus boleh buat belian dan membayar yuran ahli. 

Dah siapppp!
Mudah ke mudah? Semuanya dihujung jari sahaja!


BILA SAYA PERLU RENEW MEMBERSHIP SHAKLEE?

Seperti kebanyakan syarikat dan organisasi lain, keahlian Shaklee juga mempunyai tempohnya. Secara umumnya keahlian Shaklee adalah selama setahun. Namun, ia bergantung kepada tarikh lahir kita.  Sebabnya tarikh lahir inilah yang akan menjadi tarikh luput atau ‘expiry date‘ keahlian Shaklee.

Tak berapa jelas?

Ok, Idah bagi beberapa contoh situasi supaya kita lebih nampak.

Situasi #1

Fatimah mendaftar jadi ahli Shaklee pada 30 Mei 2023. Dan tarikh lahir Fatimah adalah 20 Jun. Maka, tarikh luput keahlian Shaklee Siti adalah pada 20 Jun 2024. Jadi, tempoh keahlian Shaklee bagi Fatimah adalah lebih kurang setahun sebulan.

Situasi #2

Adik kepada Fatimah, Maryam turut mendaftar menjadi ahli Shaklee pada tarikh yang sama, iaitu 30 Mei 2023. Tarikh lahir Maryam pula adalah 20 Februari. Memandangkan asas keahlian Shaklee adalah minima setahun, maka tarikh expired bagi Maryam adalah 20 Februari 2025. Bukannya 20 Februari 2024.

Jadi, tempoh keahlian Maryam adalah sekitar setahun dan 9 bulan
Jadi di sini, sahabat perlu alert sebagaimana sahabat alert untuk renew lesen kereta ye. Andai memang aktif membeli vitamin Shaklee, insya Allah lebih mudah. Jika tidak cara yang paling mudah adalah sahabat segera contact sponsor/upline sahabat. Insya Allah mereka sedia membantu. 


BERAPA BAYARAN UNTUK RENEW MEMBERSHIP SHAKLEE?

Tiada lagi yuran untuk renew keahlian. Shaklee bagi PERCUMA sahaja, best kan? 

Apa yang sahabat perlu lakukan adalah 'log in' ke website Shaklee dan membuat apa-apa belian dalam tempoh masa renewal sahaja. Mudah dan tidak membebankan ahli. Sahabat beli barang, keahlian aktif dan dapat barang. 

Alhamdulillah.

Namun jika tiada sebarang ‘renewal‘ sehinggalah tarikh luput, maka status keahlian Shaklee sahabat bertukar menjadi ‘expired‘. 

Tetapi sahabat usah risau. Setiap daripada ahli Shaklee yang ‘expired‘ diberi tempoh 6 bulan untuk memperbaharui keahlian mereka. Cara nak ‘renew‘ nya pun sama seperti yang Idah terangkan di atas tadi.

Bagi mana-mana individu yang pernah mendaftar di bawah organisasi Idah, perkara ‘renewal‘ ini boleh Idah uruskan bagi pihak sahabat. Sahabat hanya beritahu sahaja kepada Idah produk apa yang mahu dibeli.

BERAPAKAH BELIAN MINIMUM UNTUK RENEW MEMBERSHIP SHAKLEE?

Shaklee tidak mengenakan apa-apa belian minimum untuk tujuan memperbaharui keahlian Shaklee. Sahabat bebas memilih untuk sebarang produk Shaklee yang mempunyai unit value (UV).

Belian produk-produk Shaklee Style Store tidak layak digunakan untuk tujuan renewal. 

Dan juga sahabat suka Idah nak berkongsi info penting, jika sahabat join ahli tiada maintain belian setiap bulan ye. TIADA. Andai sahabat memang amalkan produk Shaklee, just buat ulangan belian mengikut stok makan sahabat sendiri. 

Contoh : 

1. OsteNutrix sebotol untuk tempoh sebulan makan, selepas habis baru restok lagi. 
2. Vitamin C sebotol ada 180 biji, sahabat intake 2 biji sehari, jadi tempoh nak habiskan sebotol dalam 90hari (3 bulan). Dah habis baru restok.

Jadinya tiada belian maintain mesti setiap bulan kecuali sahabat berbisnes Shaklee.

Sahabat boleh klik seterusnya untuk fahami info tentang 'renewel Shaklee'

Rugi mereka yang tidak meneruskan pengaktifan keahlian Shaklee.

Sungguh masa depan itu tak dapat di ramal.
Mungkin dengan keahlian Shaklee hari ini boleh membantu kita menjana pendapatan walaupun secara sampingan. Alhamdulillah.

Boleh hubungi Idah andai sahabat ingin mendaftar sebagai ahli dan apa jua pertanyaan tentang Shaklee. Insya Allah Idah sedia membantu sahabat dengan sebaiknya. 

Jom hubungi Idah sekarang!

---------------------

CikIdah @ Idafizart
Daftar Ahli Shaklee hanya RM35 sahaja
Hubungi kami untuk mengetahui tentang peluang bisnes Shaklee hanya dari rumah dan secara online.
Follow & Like FB : Pengedar Vitamin Malaysia

No comments:

Post a Comment