Posts

Showing posts from January, 2014

Sesuatu yang sangat berharga untukku catatkan...

Image
Alhamdulillah baru ada kesempatan nak menulis. Apa yang berlaku hari ini mesti Idah catatkan sebagai satu kenangan yang terindah. Kisahnya...

Kisah hari ni :-
Terharunya sebab dapat hadiah dr Hananiku...
Setibanya waktu untuk menjemput Hananiku yang sulung dari sekolah... Sampai2 je terus meluru :-

Kakak: ummi...ummi... kakak ada belikan hadiah utk ummi... kakak guna duit belanja yang Abah bagi tadi..Maaf ye ummi, kakak takde duit nak simpan dlm tabung hari ni...

ummi : tergamam seketika... (ok kak..kita balik dulu ye..hari nak hujan dah ni..sian kat adik..kang demam..)

Kakak : ok ummi...( muka berseri2...)

Ummi pun bawa motor mcm biasa...tapi dalam kepala ni penuh dengan tanda tanya... Sampai je rumah turun dari motor...

Kakak : ni hah....hadiah utk ummi...maaf ye ummi..setiap kali hari ibu kakak xpernah bg ummi hadiah...ni kakak beli kat kedai sek(koperasi)...

Ummi: ........(senyum..) dalam hati kata...terharunya aku... tapi still tergamam...mcm surprise gitu..
Alhamdulillah...cantik buku …