Google+ Followers

Followers

Saturday, 3 July 2010

Pertemuan itu suatu yang indah....

Assalamualaikum dan salam ceria buat semua...

Begitu bersemangat Idah hari ni...Alhamdulillah...Kerja-kerja tertangguh untuk mengemas ruang tamu, ruang makan, ruang solat dan mainan anak2 berjalan lancar...Kebetulan pulak en.kanda cuti..so dapatlah membantu idah...Penat namun ianya berbaloi sbb dapat lihat ruangan yang semak tu kelihatan kemas...alhamdulillah...Oh ye actually entry hari ni idah kongsi cerita tentang hari semalam...

Petang Jumaat semalam 02/07/10, hujan turun dengan kadar yang tak berapa lebat..ihik...so sudah berjanji dengan seorg sahabat online nak bertandang rumahnya hari sabtu...namun atas sebab2 tertentu idah bagitahunya nak dtg jumaat...Alhamdulillah dipermudahkan urusannya...Nama sahabat idah ni Siti Maisarah bt Hj Saifuddin @ Ummu Habib. Idah kenal Sarah ni melalui FB pada asalnya...Kemudian pertemuan pertama kami di Pusat membeli belah di Kerteh MESRAMALL...syukur alhamdulillah...


pic: kredit from her blog http://habibtajuddin.blogspot.com

Idah suka sesgt dapat bertemu lagi seorg kawan yang duduk di kawasan berhampiran dengan idah...Bukan apa idah tak de kawan kat sini..al maklumlah org luar kan...Walaupun duduk di kawasan felda rumah dekat, namun kebanyakkan jiran semuanya sudah golongan senja..percakapan mereka juga kekdng sukar untuk idah fahami...(idah org pahang...bila duk terengganu ni..mcm2 loghat dengar..) kdg2 faham kdg2 tak..:)

So itu agak membataskan pergaulan idah dengan jiran-jiran...lagi pulak hidup idah selepas kawin ni lebih banyak berada di dalam rumah daripada dunia luar...Oleh sebab itu, bila jumpa kawan blogger yang duk berhampiran dan boleh kata umurnya tak jauh beza..lagi pulak pergaulan dunia maya telah mendekatan jarak yang jauh menjadi dekat, rasa lebih mesra...Sebab itu bila jumpa dengan Sarah ni membuatkan Idah suka sangat...Sikapnya yang peramah, mesra itu membuatkan idah rasa selesa sesangat berkawan dengannya...

Jadinya semalam pertemuan terjalin dirumahnya..Maka nya en.kanda pun dapat berkenalan sekali dengan suami sarah...Alhamdulillah kemesraan dan ukhwah itu dapat dilihat...Yang bestnya kan...dalam nak jumpa tu mcm biasalah kan...kebanyakkan blogger ni suri rumah mereka ni ada bisnes sekali...Begitu juga dengan Sarah ni...Rupanya suami mmg org bisnes..igtkan sarah sahaja...itu lagi satu yg membuatkan idah rasa serasi...

Sebelum nak cerita pasal bisnes Sarah, sehari sebelum tu (dalam Rabu atau Khamis)...En.Kanda baru pulang dari kurusunya...Tiba2 en.kanda bercerita pasal isteri kawannya ada bisnes dan web sendiri jual CD...Idah tidak terkejut sbbnya mmg dah lama idah dengar pasal CD ni..en.kanda berminat...So susulan dari situlah idah suggestkan utk dapatkan daripada Sarah...(Sarah nnt leh bg diskaun kat k.zu ni ye...pomote..) ihik:) Sbb tu tujuan nak datang nak tgk produk CD - Lampin Moden...Di samping Sarah pulak nak tgk stok Jubah dan Abaya..Molek sangatlah tu...

Terima kasih buat Sarah sekeluarga...Buat Habib yang comel dan cute aje tgk dia pakai CD...Idah pun beli lah 1 set utk percubaan pada Aisyah nnt...Inilah rupanya CD tu..(org dah lama guna..ida baru nak cuba...ihik..takpelah..moga2 dapat jimatkan duit pampers..) Bila tgk CD ni..rupanya seperti lampin mak2 dulu gunakan..cuma dimodenkan aje skng...


CD utk Aisyah... walaupun coraknya lebih sesuai utk boy..erm..idah tak kisah sgt..ihik sbb pakai kat dalam kan...

Buat Sarah...Akk ucapkan terima kasih sekali lagi ye...Akk doakan semoga ukhwah yang terjalin antara kita berpanjangan hendaknya...aminnn....

No comments:

Post a Comment