Google+ Followers

Followers

Tuesday, 29 June 2010

Sakit Urat2...Sejuk dan cirit birit...

Assaamualaikum semua....

Hari ni dah dua hari idah rasa tak enak badan...punca drpd semalam...maybe keracunan makan tidak dapat dikenal pasti..sbb tak gi klinik...bila2 difikir2 semula rasanya puncanya sbb idah try makan ulam petai...sudah sedari dulu dah tau penyakit ni..tiba-tiba semalam terasa nak cuba-cuba makan...ada pulak gulai tempoyak...hah lepas aje makan...tiba-tiba badan jadi seram sejuk..perut memulas-mulas...sakitnya teramat sangat...berlarutan daripada itu terus rasa macam nak demam, sejuk, sakit-sakit urat...sehinggalah hari ini...



Hari ni en.kanda attend kursus selama 3hari...ikut perancangannya maybe akan menetap di tempat kursus selama 3hari...harap2 kesihatan idah akan pulih sekadar segeranya...sbbnya tak de org kat rumah..ada dua org puteri yang masih kecil dan perlukan perhatian...Ini idah petik daripada kata2 seorg kawan Nurhuda Cahaya Petunjuk

~Ujian datang daripada Allah S.W.T sebagai tanda sayangnya Allah kepada hambaNYA. Adakah kita kuat dalam menempuh ujian itu. Allhu Akbar..Allah menguji saya lagi dengan demam, sakit2 badan dan sakit perut. Sabar itu indah, ujian itu tarbiyah~


Semoga kesihatan idah akan segera sembuh hendaknya...Terima kasih buat hanani ummi...yang amat memahami akan ketidaksihatan umminya...rajin memicit2 tubuh ummi...syukur padaMu ya Allah atas anugerah ini....

2 comments:

  1. salam akak

    petai dan tempoyak, dua-dua iza xmakan.iza mmg xleh bau durian,(pening n boleh muntah), petai pula xpenah try.ehehe

    tapikan hr tu iza pun food poisoning, mmg teruk..xlrt sgt.nsb baik cuti, ada hubby yg jg iman.kalau x, mmg xbgn + demam sekali.huhu

    jd iza phm sgt apa yg akak alami. get well soon sis dear~

    ReplyDelete
  2. Salam Iza...

    akk kalau tempoyak tak de mslsh...maybe petai..sejak dr kecik lagi..kalau makan ulam2 macam petai,jering dan yg berbentuk mcm tu..mmmg akan alami lah sakit kat bhgn perut..maybe tak tahan kan...

    a'ah kalau dah keracunan mmg d begitu kan...terima kasih iza...rindu sama iza...lama tak chat kan..

    ReplyDelete