Google+ Followers

Followers

Friday, 10 January 2014

Sesuatu yang sangat berharga untukku catatkan...

Alhamdulillah baru ada kesempatan nak menulis. Apa yang berlaku hari ini mesti Idah catatkan sebagai satu kenangan yang terindah. Kisahnya...

Kisah hari ni :-
Terharunya sebab dapat hadiah dr Hananiku...
Setibanya waktu untuk menjemput Hananiku yang sulung dari sekolah... Sampai2 je terus meluru :-

Kakak: ummi...ummi... kakak ada belikan hadiah utk ummi... kakak guna duit belanja yang Abah bagi tadi..Maaf ye ummi, kakak takde duit nak simpan dlm tabung hari ni...

ummi : tergamam seketika... (ok kak..kita balik dulu ye..hari nak hujan dah ni..sian kat adik..kang demam..)

Kakak : ok ummi...( muka berseri2...)

Ummi pun bawa motor mcm biasa...tapi dalam kepala ni penuh dengan tanda tanya... Sampai je rumah turun dari motor...

Kakak : ni hah....hadiah utk ummi...maaf ye ummi..setiap kali hari ibu kakak xpernah bg ummi hadiah...ni kakak beli kat kedai sek(koperasi)...

Ummi: ........(senyum..) dalam hati kata...terharunya aku... tapi still tergamam...mcm surprise gitu..
Alhamdulillah...cantik buku ni..ok ummi terima..nnt ummi boleh catat order... terima kasih kakak... hbs lah duit kakak td ye? RM1...

Kakak: a'ah ummi...tak leh simpan dah dlm tabung....xpelah ummi..kakak nak sgt bg ummi hadiah...

huwaaaaaaaaa terharunya hati keibuanku ini..... terima kasih kakak....

p/s: huhuhu sungguh tak kuduga apa yang berlaku pd hari ni..patutlah masa ummi sampai tadi kakak dah siap2 tunggu kat pondok.. kalau tak mesti xde..sbb sibuk gi beli sesuatu... ada je dia bawa balik utk adik2nya..belon lah..gula2 lah...

hari ni xde...rupanya hr ni dia beli sesuatu utk umminye... 1st time dpt hadiah dr hanani buat jiwaku rasa begitu tersentuh... Setiap hari kakak dapat RM2, tapi Abahnya dah pesan awal2 mesti ada duit lebih supaya boleh simpan dalam tabung. Mmg dia igt, cuma hari ni Abahnya bagi RM1 je.. Buku harga RM1..so mmg tak de baki...

sesungguhnya hatiku masih lagi tersentuh....
Aduhai anak2ku...
Afifah Hanani,
Aisyah Hanani,
Ahmad Al Fateh...
Ummi sentiasa doakan kalian menjd anak yang SOLEH,PINTAR, CEMERLANG dunia akhirat..
Ummi sayang kamu kerana ALLAH..
Amanah Allah dan Anugerah ALLAH yang tidak ternilai buat ummi dan abah...

huhuhu....tiba2 air mata mengalir pulak...
inilah hadiah dr hananiku...
Buku nota kecil...